Коцкице пробијају Солунски фронт

Горан Радомировић

Популарне друштвене игре ратне стратегије уживо и онлајн добиле су озбиљну конкуренцију у изуму Крушевљанина Горана Радомировића (45), који је осмислио оригиналну друштвену игру под називом „Пробој Солунског фронта“.

„Новости“ су добиле ексклузивну прилику да прве завире у тек отворену кутију са аутентичном ратном стратегијом која треба да представи одлучујући окршај између 600.000 припадника Централне силе и 619.000 припадника силе Антанте, међу којима се у јесен 1918. године нашло и 140.000 српских јунака.

Цео пројекат под називом „Да рат остане заувек игра“ добио је финансијску подршку Министарства рада, а како сазнајемо, заказана су прва тестирања игре на турнирима у Прокупљу 11. октобра, а затим у данима који следе у Нишу, Крушевцу, Крагујевцу и у Београду, 1. новембра. Турнеја ће се наставити до краја године.

– Највећи изазов је било верно представљање историјске фактографије: војних јединица, наоружања и друге ратне опреме, прецизних положаја – открива, у разговору за „Новости“, Горан Радомировић, идејни творац игре „Пробој Солунског фронта“. – Ипак је реч о догађајима који су се одвијали на простору од око 400 километара, од Јадранског мора до ушћа реке Струме, са учешћем припадника различитих батаљона, ескадрона, корпуса и армија.

У стратегији која је објављена под окриљем Центра за пословне вештине нашло се места за све авионе, митраљезе, топове, минобацаче, али и трубаче и коњанике. Историја која се може научити и у пропратном материјалу који се добија уз игру (историјска читанка, мапе и скице), завршава се, практично, распоређивањем припадника 19. аустроугарског и 61. и 62. немачког корпуса, односно три бугарске армије, са једне, и припадника српске војске, италијанског корпуса, француске Оријенталне армије, групе генерала Д’Анселма, британске Солунске армије и грчке армије.

– Хипотетички, Централне силе могу да тријумфују ако освоје Атину и окупирају Грчку, док „ми“ побеђујемо уколико се пробијемо до великоморавског појаса – објашњава нам Радомировић. – Игра је прављена за двоје, четворо и шесторо играча, који, после ређања јединица по табли, уз помоћ коцкице, следе правила о понашању у борби и довођењу појачања.

Симболично, први примерак игре штампане у 1.000 примерака изашао је из штампарије 14. септембра, тачно на дан када је пре 99 година нашом канонадом отпочет пробој Солунског фронта.

– Идеја је да наредне године, тачно на 100-годишњицу пробоја, заиграмо „Пробој“ у свим градовима, а да једним међународним турниром, где би је играла деца из земаља чији су преци учествовали у историјском догађају, обележимо и крај Великог рата уз основну поруку пројекта – да рат увек буде само игра – каже Горан Радомировић, који планира да ради и на формирању виртуелног музеја чији би главни јунак био српски ратник кроз историју.

Јунаци аутентични

Наш саговорник је на изради игре радио близу годину дана, свакодневно од осам до 10 часова. Требало је изнова проверити историју, истражити до танчина изглед сваке фигурице, која може бити одштампана и на 3Д штампачу.

Извор: Новости

Напиши коментар